tisdag 15 september 2009

Lilla fågel blå

Ja den gamla dängan av Staffan Hellstrand råkade jag lyssna på häromdagen och nu har jag insett att den är ju bra, riktigt bra t.om. Inget oväntat i sig minns att jag gillade den när jag var liten grabb på 90-talet men då lyssnade jag inte på musik på det sättet som jag gör idag :) MEN jag känner att en cover av låten framförd av en kvinna skulle kunna bli magisk. På youtube finns ju ALLT men hittade då ingen cover på denna, hittade bara några enstaka tafliga försök till cover. Det närmaste jag kommit en riktigt fin version av "lilla fågel blå" var när Anna Christoffersson sjöng den lite kort på "Så ska det låta" som jag av en händelse råkade se lite på för nått år sedan. Herrjävlar vilket spetskunskap jag sitter inne på, att hon sjöng den låten där minns nog inte så många. Oj! vad mycket dravel det blev. Det blir så ibland.

Och oj vad bloggen spårar ur. Blandningen av musik är ganska stor, men så får det bli. Det är ju trots allt min alldeles egna blogg.


Låten:

1 kommentar:

  1. hmm jag kommenterade häromdagen men den verkar ha försvunnit... i vilket fall som helst så har jag bott utanför växjö fram tills i januari i år och deluxe är helt klart stans bästa ställe (och står sig faktiskt förvånansvärt bra mot uteställen i andra städer också, måste jag säga).

    och lilla fågel blå är en väldans fin låt.

    SvaraRadera