torsdag 6 augusti 2009

Inte bara Håkan.

Montt Mardié släppte för ett tag sen en EP med covers där Saltarö Berg sticker ut och är strålande bra. Det är en cover på Peter Gabriels Solsbury Hill trodde inte det var möjligt att göra en så fin cover på den låten. Montt Mardié sjunger med känsla och hjärta som jag bara hört Hellström, Berg, Krunegård och några till leverera på det svenska språket. KUL!
Och videon råkar vara rätt trevlig det är dom sällan.



En annan svensk låt som fångat mig är Christopher Sanders Bergochdalbanan fenomenalt fin, ackopanjerad med hjälp av Stockholms Akademiska Orkester. Har du inte hört den så säger jag grattis till dig, du har en fin låt framför dig.


(har uppenbarligen inte kommit på hur jag gör en hyperlänk så copy&paste mina vänner)

Och hur f*an gör man en hyperlänk testade lite nyss och det funkade inte!?

(vanlig länk..) http://blogg.svt.se/psl/2009/06/08/musik-med-christopher-sander/

1 kommentar: